Karspersky’nin, The dark side of kids virtual gaming worlds (çocuklara yönelik sanal oyun dünyalarının karanlık yüzü) isimli raporu, çocukların sıklıkla tercih ettiği çevrimiçi oyunların risklerini ve genç yaş gruplarına yönelik saldırıların 2021 yılına nazaran yüzde 57 oranında arttığını gözler önüne serdi.
Siber suçlular tarafından genç oyuncuları hedef almak için kullanılan kimlik avı sayfaları genellikle; Roblox, Minecraft, Fortine ve Apex Legends gibi gençler arasında oldukça popüler olan ve en çok tercih edilen oyunları taklit ediyor. Siber suçlular, ailelerin cihazlarına ulaşmak için kasıtlı biçimde sahte oyun siteleri oluşturarak çocukların kimlik avı sayfalarını takip etmelerini ve kötü amaçlı dosyaları indirmelerini sağladı. Çocuk ve gençlere yönelik en çok kullanılan oyun programları üzerinden siber saldırılarda artış olduğu da yapılan incelemeler sonucunda belirlendi.
Haberin devamı için diğer sayfaya geçiniz...
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.